wtorek, 3 sierpnia 2010

Moje lato w sloikach i kwiatach zamkniete

Moj ogrodek warzywny obrodzil w tym roku idealnie.
Warzywka az sie smieja z grzadek.
Na pierwszy ogien w przetworstwie warzywnym poszly ogorki i cukinie.Tych ostatnich w tym roku jest bardzo duzo.
Mam juz opracowana potrawe z cukinii pod klikoma postaciami.Surowka z cukini i jarmuzu smakuje wysmienicie.Postaram sie w nastepnym wpisie podac na nie przepis.
Ogorki oczywiscie jak co roku musza byc kiszone.Ostatnio zasmakowalismy tez w ogorkach z curry.Od kilku lat goszcza na moim stole.
W tym roku poprobowalam zrobic cukinie z curry.wyszla wysmienita w ogole nie gorsza niz ogorki.
W ogrodku rosna jeszcze buraczki dynie.Te jednak jeszcze maja czas az sie nimi zajme.
Teraz trzeba bedzie pomyslec jeszcze o wisniach.
W tym roku mam je w planie.
Moja przepastna spizarnia pomalu zapelnia sie darami lata ,a mnie co raz nowe pomysly na przetwory przychodza





Kwiaty na tarasie i w ogrodzie rosna jak opetane.Pogoda im sprzyja.wymagaja duzo uwagi ,ale potrafia sie odwdzieczyc swoja uroda.
Z wielka radoscie patrze na ich kolory i urode.
Pierwsze paki pokazuje datura,inaczej zwana Trabkami anielskimi.Sundenwilla jest juz w pelni kwitnienia,a pokrzywki pokazuje swoja przepiekna tecze purpury.
Zapraszam na krotki spacerek po moim tarasie .



10 komentarzy:

  1. Ale pyszne ogóreczki w słoiku, aż ślinka cieknie i ta cukinia mniam mniam. A kwiatki ślicz... nie dokończe słówka żeby nie urzeknąć. Też się chce pochwalić swoimi ale niestety od soboty pada i nie mam kiedy zrobić zdjęć. Pozdrawiam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak zwykle milo do Ciebie zajrzec. Ja juz czesc z ogrodkowej cukini przetworzylam i zrobilam w zalewie jak na pikle, i z dodatkiem musztardy. Pyszne wyszly. Twoje przetwory wygladaja niezwykle apetycznie a kwiaty ciesza oko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Alez Ci tego ogrodeczka zazdroszcze, zreszta wszystkim tym, ktorzy maja "takowe luksusy";)
    Wyroby wygladaja tak smakowicie jak w najlepszych czasopismach "Gourmet". Cukinie uwielbiam wprost, najbardziej zupelnie zwyczajnie, pokrojona na kawalki i podpieczona na olwie z oliwek lub grilowana...mniam.
    A krem z cukini to co chwile gosci na naszym stole. Piekne, wprost artystyczne zdjecia...

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie niestety wisienek było malutko. Planowalam duzo więcej niz zrobiłam z nich. Teraz zaczynaja sie śliwki juz powoli. No i oczywiście króluja ogórasy - w musztardzie, które uwielbiam i bardzo polecam!! :)

    A kwiatuszki piekne!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Och Ty pracusiu, nie możesz spokojnie usiedzieć:), tyle pyszności stworzyłaś!!!
    A łazienka wyszła CUDNIE, pięknie dobrałaś tkaninę na zasłonę i na obicia siedzisk, wszystko wspaniale się prezentuje!!!
    Caluski

    OdpowiedzUsuń
  6. dature w tym roku przez remont troche za późno wyjęłam z piwnicy...dopiero ma zawiazki małych trabeczek.....piękny ten Twój tarasik!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja wczoraj walczyłam z ogórkami w zalewie musztardowej a w przyszłym tygodniu pod nóż pójdzie cukinia.
    Tarasik masz cudny:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Taras,ze sie powtorze marzenie,zazdroszcze
    A przetwory.....tylko w zimie odwiedzac
    Jrobie teraz pomidorowe sosy i sok-moja Pani na bazarze ma pachnace i niedrogie pomidorusie,wiec podkupuje u niej
    Zrobilam rowniez salatke z ogorkow ala Oaza
    jak rowniez sos do pizzy-albo innych rzeczy z bazyliai czosnkiem,pachnialocudnie-zobaczymy co z tego wyjdzie-pierwszy raz,ale Mama przyklasnela,to moze cos byc
    Milego weekendu zycze
    Iwona

    OdpowiedzUsuń
  9. PIĘKNE KWIATY I ŚWIETNY BLOG MOŻE SKUSI SIE KTOS ODWIEDZIĆ MOJEGO BLOGA SERDECZNIE ZAPRASZAM http://kwiaty-ania.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń