piątek, 10 września 2010

Bordowo i Czerwono-Paprykowo Cebulowo

Jesien daje sie juz mocno we znaki.
Wygladamy ladniejszej dni ,aby moc zaczac jesienne prace polowe.
Na wsi ludzie zwiazani z rolnictwem musza miec na prawde nerwy ze stali jesli chodzi o pogode. W tym roku nasza cierpliwosc zostala wystawiona na mocna probe. Najpierw zalalo nam duza czesc upraw ,teraz nie mozna ich zebrac.Cebula ktora uprawiamy czeka jak na zmilowanie na lepsze dni.
Powtarzam sobie ze na sily natury czlowiek nie ma wplywu i tak musi byc.
Aby do konca nie popasc w jakas paranoje caly czas wynajduje sobie jakies zajecia.
Dzisiaj dostalam nowe swiateczne wzory na obrusy zaslonki i rozne dekoracje.Az zaniemowilam ,bo sa przesliczne.Juz pomalu planuje sobie ,jakie zrobie z tymi haftami dekoracje.
Czasu jeszcze troszke jest ,wiec mam nadzieje ,ze swieta w tym roku bede miala bardzo dekoracyjne.
Na razie pozostaje jeszcze w jesiennej aurze.Z racji tego ,ze uprawiam cebule na polu ,nie moglo jej zabraknac rowniez w mojej jesiennej kuchni i spizarni.
Galaretka cebulowa do mies ktora dzisiaj byla u mnie na tapecie wyszla bardzo apetycznie.
Jest to galaretka z czerwonej cebuli z dodatkiem skorki cytrynowej cukru ,octu i zelatyny.
Kiedy przepis na to Cos wpadl mi w rece zaraz wiedzialam ze musze go wyprobowac.
Teraz mam ja juz w sloiczkach i wyglada tak jak na fotkach.








Sezon na papryke mamy juz w pelni.
Idac za ciosem zrobilam kilka sloiczkow marynowanej czerwonej papryki.bedzie jak znalazl jako dodatek do roznego rodzaju mies.


Jeszcze kilka przepisow na jesienne sloiczki kolacze mi sie po glowie ,ale o tym juz w przyszlym tygodniu.
Pozdrawiam wszystkich tak kolorowa jak te moje sloiczki.

6 komentarzy:

  1. Słoiczki rzeczywiście kolorowe, jak zwykle. Podziwiam cię za to. A zawartość wygląda bardzo apetycznie! Zaciekawił mnie ten przepis na cebulkę...

    OdpowiedzUsuń
  2. A przepisik na galaretke cebulowa tez by sie znalazl ? WYglada smakowicie i lu nas w domu lubimy takie rzeczy, chetnie wiec wyprobowalabym cos nowego...pozdrawiam cieplo, bo u nas jak narazie + 22°

    OdpowiedzUsuń
  3. i ja się dołączam do prośby o przepis na galaretkę:)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj. Trafiłam do ciebie po sznureczku i już zostaje. Mieszkam na wsi i jest katastrofa. Ja tylko czekam aby się ten rok skończył.Prowadzę gospodarstwo od 13 lat i nie miałam jeszcze takiego roku żeby nie można było zaplanować prac w polu. U nas cały czas pada. Na szczęście nas nie zalewa ale zbiory w tym roku marne.
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie.
    http://danusia-sciborowka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj
    smacznie u Ciebie.
    galaretka z cebuli brzmi barrrrrrrrrrrdzo apetycznie. skuszę się.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Proszę proszę proszę o przepis na te cuda!! Już mi ślinka cieknie!:)

    OdpowiedzUsuń