piątek, 17 czerwca 2016

Zaginelam w ogrodzie

Wiosna i lato to moment kiedy przenosze sie doslownie i w przenosni do mojego ogrodu.
Ogrod mamy duzy to i pracy przy nim nie brakuje.
Masa starych drzew wymaga corocznej pielegnacji ,przesadzania wycinania itp.
Co roku dokupuje nowe roslin,wsadzam dosadzam i tak przez caly sezon.
Wybor w szkolkach jest ogromny,  wszystko piekne i kusi.
Szkoda tylko ,ze na efekt trzeba  dlugo czekac
.Posadzilam kilka unikalnych roslin ,ktore ostatnimi czasy nazywane sa rarytasami
.Chodze kolo nich jak kolo dzieci.Mam nadzieje ze kiedys zakwitna .
Paulownia, judaszowiec, parczelina, guzikowiec, drzewo chusteczkowe, grojecznik, liliowiec wonny, krzew Mojzesza i wiele innych to nowi mieszkancy mojego ogrodu.
Ogrod nalezy juz do dosyc starych i duzych ladnych drzew tez w nim nie brakuje.
Najwiecej jednak czasu poswiecam  bylinom i mojemu kwitnacemu tarasowi.O tym jednak napisze innym razem.




 Paulownia jest u mnie juz od roku.Ma niesamowite przyrosty i ogromnie liscie.Ma, nadzieje ze dozyje czasu kiedy zakwitnie.



 Kolejna nowosc to judaszowiec.Zime przetrwal i pieknie pomalutku rosnie

 Stara 30 letnia magnolia







 Naparstnice wyhodowane z nasion-piekne wysokie dostojne
.


 Z tylu za ogrodem lan pszenicy.Na pierwszym planie mietowe poletko.Bedzie nalewka mietowa.


Ostrozki ze swoim blekitem.


 Kwitnacy krwawnik w roznych kolorach.Beda z niego suche bukiety.






 Pierwszy raz od wielu lat moje wielkie bielunie wysadzilam do gruntu.Podlewane naturalnym nawozem rosna pieknie.Mam nadzieje ze tak samo beda kwitnac.


 Stara katalpa bardzo duza i dostojna.Juz widac paki kwiatowe.


 Moj tajemniczy ogrodowy zakamarek


 Bluszcze opanowaly stara czesc ogrodu.


 Troszke mlodych nasadzen.Z tylu dwudziestoletnie agawy.Tak sie rozpedzilam z ich hodowla ze mam ich kilkanascie.Nie wszyscy je lubia ,bo kluja bo ciezko je przechowac ze wzgledu na miejsce U mnie jakos sie udalo


Hortensjowe poletko .


 Maly bylinowy misz masz.






11 komentarzy:

  1. Zachłysnęłam się pięknem Twojego ogrodu. Naprawde masz co robić. Mój jest niewielki i też ciężko z wszystkim nadążyć. Jestem ciekawa jak te wszystkie nowości będą wyglądać za rok i czy coś już zakwitnie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny masz ogród :-) Bajkowy - bardzo mi się podoba.
    Fantastyczne zdjęcia.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kto posiada chociaż malurki skrawek ziemi ten wie ile to pracy .efekt , który osiągnęłas , przepiękny to niestety i duuuuży wysiłek.Też jestem ciekawa Twoich nowinek krzewowych, jak dalej się zachowają.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak ogrod botaniczny piekny i tyle w nim nowosci super nas oprowadzilas po zakatkach Roboty sporo masz ale jaka satysfakcja pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak ogrod botaniczny piekny i tyle w nim nowosci super nas oprowadzilas po zakatkach Roboty sporo masz ale jaka satysfakcja pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. W tym przepięknym ogrodzie można zaginąć:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Naprawdę spory obszar. Ale jak cieszy taki ogród.

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny ogród - podziwiam i .... leciutko, tak zdrowo zazdroszczę. Masz takie piękne stare drzewa które na pewno dają nieco upragnionego chłodu. I pszenica - poczucie sytości, zapach pola i zboża.
    I cisza.... Tętni cisza. Tego mi trzeba.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ogród jak zaczarowany a w nim wiele pięknych zakamarków:)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ogrod przesliczny Monis..kiedy Ty masz czas na ogrod, szydelko i krzyzyki?.Pozdrawiam.)

    OdpowiedzUsuń